Kako pripremiti svoj motocikl za sezonu? Krenimo od ključne stvari – zamjene ulja. Pitanje koje si ljubitelji motocikala često postavljaju jest hoće li to učiniti odmah nakon završetka sezone ili neposredno prije nove?
21.03.2024Kako pripremiti svoj motocikl za sezonu? Krenimo od ključne stvari – zamjene ulja. Pitanje koje si ljubitelji motocikala često postavljaju jest hoće li to učiniti odmah nakon završetka sezone ili neposredno prije nove?
21.03.2024ULJE KOJE JE U VELIKOJ MJERI POTROŠENO U MOTORU SE NE ISPLATI OSTAVLJATI ZA ZIMU. Toplo preporučujemo prvu opciju! Ulje koje je naveliko potrošeno ne treba ostavljati u motoru preko zime. Možemo biti sigurni da ne manjka nečistoća i produkata izgaranja koji se ispiru sa stijenki. Vlaga iz zraka te oksidi i sumpor iz ispušnih plinova doprinijet će stvaranju kiselina. Takvo okruženje, naravno, nije dobro za motor.
ODAKLE VODA DOLAZI U ULJE?
Samo zato što se motocikl ne koristi ne znači da motor ne radi ništa. Već smo spomenuli da voda iz kondenziranog zraka dospijeva u ulje. Ovaj proces se pogoršava zimi, posebno ako se motocikl drži vani. Zašto? Za to su zaslužne niske temperature. Tijekom hladnih noći zrak u motoru smanjuje svoj volumen, što znači da se uvlači zrak izvana s većim udjelom vlage. On se kondenzira i slijeva u ulje, što dovodi do nepoželjne pojave emulgiranja. Posljedica? Čak i ako – u skladu s navedenim preporukama – ulje promijenimo odmah nakon završetka sezone, nismo sigurni da ono neće promijeniti svoj sastav tijekom zime.
KAKO PROVJERITI SADRŽAJ VODE U ULJU? U kakvom je "obliku" ulje preživjelo zimu saznat ćete jednostavnim testom. Samo uzmite malu količinu ulja iz motora (npr. 100 ml). Takav uzorak treba uliti u prethodno pripremljenu posudu (idealna je aluminijska limenka za piće kojoj je odrezana gornja polovica), a potom staviti u drugu posudu u kojoj ćemo kuhati vodu. Nakon što uspijemo zagrijati ulje na ovaj način (predložena temperatura je oko 110°C), potrebno je dobro pogledati ima li u njemu mjehurića. Njihova prisutnost ukazuje na sadržaj vode - takvo ulje je potrebno zamijeniti.
ŠTO AKO SE MOTOCIKL KORISTIO I ZIMI?
Nekim motociklistima sezona traje cijelu godinu, a to uzrokuje neke komplikacije. Zimi, kada je vani mraz, motor se ne može u potpunosti zagrijati. U takvoj situaciji benzin lošije isparava, a njegov višak može završiti u ulju. Ako ni ulje ne postigne dovoljno visoku temperaturu, gorivo će ostati u njemu, što znači da će se njegova svojstva podmazivanja pogoršati. Ako za proljeće pripremamo motocikl koji je korišten i zimi, treba napraviti još jedan jednostavan test. Radi se o uzimanju uzorka ulja kako bi se provjerilo osjeti li se miris goriva. Ako je to slučaj, ulje treba promijeniti bez obzira na broj prijeđenih kilometara.
KOJE ULJE ODABRATI?
Jedna je stvar znati kada promijeniti ulje. Jednako je važan izbor proizvoda koji će najbolje njegovati motor. Kako bi zadovoljili potrebe motociklista, stručnjaci FUCHS-a kreirali su seriju Silkolene ulja temeljenih na novoj XP tehnologiji. To su FUCHS Silkolene Pro 4 XP i FUCHS Silkolene Comp 4 XP. Po čemu su ova ulja drugačija? Linija se temelji na naprednoj tehnologiji, a sastav navedenih proizvoda odabran je na način da se gubici trenja smanje u najvećoj mogućoj mjeri. To se pretvara u druge parametre: povećanje snage motora; smanjenje potrošnje goriva; smanjenje abrazivnog trošenja radnih elemenata. Važno je napomenuti da navedena ulja iz obitelji FUCHS Silkolene zadovoljavaju standard JASO MA2 (u pogledu ispravnog rada mokre spojke), što je potvrđeno odgovarajućim certifikatom.
Ako niste sigurni kojim uljem napuniti motor vašeg motocikla, koristite našu tražilicu: Birač ulja. Naša tražilica će osim motornog ulja prikazati i ostale proizvode potrebne za servis i održavanje vašeg motocikla. Važno: bez obzira kojeg proizvođača ulja koristite u tražilici, ne zaboravite UVIJEK provjeriti rezultate u priručniku za motocikle.
PRIPREMA MOTOCIKLA ZA SEZONU
Uoči sezone vrijedi provjeriti razinu i stanje nekoliko radnih tekućina. Sa sigurnosnog gledišta, važno je redovito mijenjati kočionu tekućinu. Kako to učiniti? Odgovarajuće upute treba pronaći u priručniku vozila.
Ali to nije jedini element čiju razinu treba provjeriti. Možda će također trebati promijeniti ulja u prednjem i stražnjem ovjesu. Portfelju robne marke FUCHS ne nedostaju specijalni namjenski proizvodi, kao što su: FUCHS Silkolene RSF (s iznimno visokim indeksom viskoznosti koji jamče glatko amortiziranje i manje razrjeđivanje s porastom temperature), dostupan u 5 viskoziteta od RSF 2,5 do RSF 15 plus SF 20 i SF 30 .
Možda je potrebno zamijeniti i rashladnu tekućinu. Ovdje možemo preporučiti FUCHS Silkolene Mag Cool (temeljen na OAT tehnologiji) s točkom smrzavanja od -40°C, posebno preporučljiv za najmodernije motore s glavama od legure magnezija.
Konačno, očita stvar, koja nam, međutim, u mnoštvu drugih zadataka može izmaknuti. Prije nego što krenete na put, vrijedi provjeriti je li tlak u gumama ispravan.
Nakon izvođenja svih ovih operacija, možete uživati u vožnji savršeno pripremljenog motocikla.